Dobry slogan reklamowy jest nie tylko uzupełnieniem nazwy. To odrębny komunikat przekazujący informację o wartościach firmy lub marki. Slogan reklamowy jest to zwięzłe zdanie, znajdujące się pod lub obok znaku towarowego, które niesie przesłanie marki i jest zorientowane na silnie oddziaływanie na grupę docelową.
Jaki powinien być najlepszy na świecie slogan reklamowy?
Slogan reklamowy określany jest także jako : end lines, endlines or straplines (w Wielkiej Brytanii), tags, tag lines or taglines (w Stanach Zjednoczonych), claims (w Niemczech), baselines (w Belgii), signatures (we Francji) i pay-offs or payoffs (we Włoszech i Holandii).
Slogan reklamowy powinien być perswazyjnym komunikatem o zaletach produktu/usługi, zasługującym na regularną i stałą reklamę. Jest godny zapamiętania przez odbiorców, którzy dzięki jego charakterystycznej budowie mogą go sobie łatwo przyswoić i zapamiętać. Jako przekaz podkreślający walory produktu slogan wymaga ciągłego powtarzania w mediach tak, aby mógł zagościć w świadomości klientów. Jego celowe umieszczenie w połączeniu z logo firmy powoduje, że nazwa przedsiębiorstwa (marki) zapisuje się trwale w umysłach klientów. Slogan reklamowy kształtuje wizerunek marki. Który jest najlepszy?
Który slogan reklamowy jest najlepszy na świecie?
Adidas – Impossible is Nothing
Allstate – You’re in good hands.
AT&T Corporation – Reach out and touch someone.
Avis – We’re No. 2. We Try Harder.
Cadbury – A glass and a half in every half pond.
California Milk Processor Board – Got Milk?
Carlsberg (lager) – Probably the best lager in the Word.
Coca-Cola – It’s the real thing.
Crest toothpaste – Look, Ma! No cavities!
Cresta – Its frothy Man.
De Beers – A diamond is forever.
Disneyland – The happiest place on earth.
FedEx – When it absolutely, positively has to be there overnight.
Ford – Built for the road ahead.
General Electric – We bring good things to life.
Gillette – The best a man can Get.
Guinnless – Guinness is good for you.
Heineken – Refreshes the parts other beers cannot Reach.
Heinz Baked Beans – Beanz meanz Heinz
John Deere Tractor – Nothing runs like a Deere.
Kellogg’s Frosted Flakes – They’re grrreat!
Kodak – Share moments. Share life.
KFC – Finger-lickin’ good!
L’Oreal – Because you’re worth it.
Macy’s – Way to shop.
Maxwell House coffee – Good to the last drop.
M&M’s – Melts in your mouth, not in your hands.
McDonald’s – List of McDonald’s ad programs.
New York State – I [heart] New York.
Nike – Just do it.
Nokia – Connecting pe ople.
Pepsi – The choice of a new generation.
Persil – Persil washes whiter.
Raid – Kills bugs dead
Samsung – Everyone’s invited
Skittles – Taste the rainbow
Sony – like.no.other, make.believe
Tesco – Every little helps.
Timex watch – Takes a licking and keeps on ticking.
T-Mobile – Stick Together.
United Airlines – Fly the friendly skies.
Verizon – Rule the Air
Wal-Mart – Always Low Prices; Save money. Live better.
Xbox 360 – Life’s short, play more.
Jaki slogan reklamowy jest najlepszy dla marki
Slogan reklamowy nie może być zwykłym banałem czy oklepanym frazesem. Slogan reklamowy nie powinien powodować negatywnych reakcji i sarkastycznej krytyki, ani być w jakikolwiek sposób pretensjonalny. Mimo swej skrótowości dobry slogan reklamowy zawiera znaczenie i informuje o czymś konkretnym. Nie sprawia również odbiorcy trudności w przyswojeniu oraz nie może być używany przez inną firmę w tym samym czasie. Te wszystkie właściwości wpływają na łatwość w jego zapamiętywaniu. Slogan reklamowy może być chroniony prawnie, jako słowny znak towarowy.
Unikalny slogan reklamowy
Slogan reklamowy stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobry slogan reklamowy powinien być swoją formą dopasowany do potrzeb grupy docelowej. Powinien uwzględniać specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się go tak, aby odwoływał się do emocji, zwracał uwagę i ułatwiał zapamiętanie. Do tego wykorzystywane są rymy, wieloznaczności, dowcip i stopniowanie. Slogan reklamowy jest jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. Duża konkurencja i stosunkowo krótki czas życia wielu produktów wymaga, aby slogan reklamowy były szybko i precyzyjnie opracowywany.
Jan Astner
Artykuł z archiwum ANAGRAM Naming