Dobry slogan reklamowy jest nie tylko uzupełnieniem nazwy. To odrębny komunikat przekazujący informację o wartościach firmy lub marki. Slogan reklamowy jest to zwięzłe zdanie, znajdujące się pod lub obok znaku towarowego, które niesie przesłanie marki i jest zorientowane na silnie oddziaływanie na grupę docelową.

Jaki powinien być najlepszy na świecie slogan reklamowy?

Slogan reklamowy określany jest także jako : end lines, endlines or straplines (w Wielkiej Brytanii), tags, tag lines or taglines (w Stanach Zjednoczonych), claims (w Niemczech), baselines (w Belgii), signatures (we Francji) i pay-offs or payoffs (we Włoszech i Holandii).

Slogan reklamowy powinien być perswazyjnym komunikatem o zaletach produktu/usługi, zasługującym na regularną i stałą reklamę. Jest godny zapamiętania przez odbiorców, którzy dzięki jego charakterystycznej budowie mogą go sobie łatwo przyswoić i zapamiętać. Jako przekaz podkreślający walory produktu slogan wymaga ciągłego powtarzania w mediach tak, aby mógł zagościć w świadomości klientów. Jego celowe umieszczenie w połączeniu z logo firmy powoduje, że nazwa przedsiębiorstwa (marki) zapisuje się trwale w umysłach klientów. Slogan reklamowy kształtuje wizerunek marki. Który jest najlepszy?

Który slogan reklamowy jest najlepszy na świecie? 

Adidas – Impossible is Nothing

Allstate – You’re in good hands.

AT&T Corporation – Reach out and touch someone.

Avis – We’re No. 2. We Try Harder.

Cadbury – A glass and a half in every half pond.

California Milk Processor Board – Got Milk?

Carlsberg (lager) – Probably the best lager in the Word.

Coca-Cola – It’s the real thing.

Crest toothpaste – Look, Ma! No cavities!

Cresta – Its frothy Man.

De Beers – A diamond is forever.

Disneyland – The happiest place on earth.

FedEx – When it absolutely, positively has to be there overnight.

Ford – Built for the road ahead.

General Electric – We bring good things to life.

Gillette – The best a man can Get.

Guinnless – Guinness is good for you.

Heineken – Refreshes the parts other beers cannot Reach.

Heinz Baked Beans – Beanz meanz Heinz

John Deere Tractor – Nothing runs like a Deere.

Kellogg’s Frosted Flakes – They’re grrreat!

Kodak – Share moments. Share life.

KFC – Finger-lickin’ good!

L’Oreal – Because you’re worth it.

Macy’s – Way to shop.

Maxwell House coffee – Good to the last drop.

M&M’s – Melts in your mouth, not in your hands.

McDonald’s – List of McDonald’s ad programs.

New York State – I [heart] New York.

Nike – Just do it.

Nokia – Connecting pe ople.

Pepsi – The choice of a new generation.

Persil – Persil washes whiter.

Raid – Kills bugs dead

Samsung – Everyone’s invited

Skittles – Taste the rainbow

Sony – like.no.other, make.believe

Tesco – Every little helps.

Timex watch – Takes a licking and keeps on ticking.

T-Mobile – Stick Together.

United Airlines – Fly the friendly skies.

Verizon – Rule the Air

Wal-Mart – Always Low Prices; Save money. Live better.

Xbox 360 – Life’s short, play more.

Jaki slogan reklamowy jest najlepszy dla marki

Slogan reklamowy nie może być zwykłym banałem czy oklepanym frazesem. Slogan reklamowy nie powinien powodować negatywnych reakcji i sarkastycznej krytyki, ani być w jakikolwiek sposób pretensjonalny. Mimo swej skrótowości dobry slogan reklamowy zawiera znaczenie i informuje o czymś konkretnym. Nie sprawia również odbiorcy trudności w przyswojeniu oraz nie może być używany przez inną firmę w tym samym czasie. Te wszystkie właściwości wpływają na łatwość w jego zapamiętywaniu. Slogan reklamowy może być chroniony prawnie, jako słowny znak towarowy.

Unikalny slogan reklamowy

Slogan reklamowy stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobry slogan reklamowy powinien być swoją formą dopasowany do potrzeb grupy docelowej. Powinien uwzględniać specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się go tak, aby odwoływał się do emocji, zwracał uwagę i ułatwiał zapamiętanie. Do tego wykorzystywane są rymy, wieloznaczności, dowcip i stopniowanie. Slogan reklamowy jest jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. Duża konkurencja i stosunkowo krótki czas życia wielu produktów wymaga, aby slogan reklamowy były szybko i precyzyjnie opracowywany.

 

Jan Astner

Artykuł z archiwum ANAGRAM Naming