Synergie podstawą wzrostu grup kapitałowych
Budujemy synergie w grupach kapitałowych. Opracowujemy struktury prezentacji grupy aby zwiekszać synergie sprzedażowe. Wspieramy organizacje i ich zarządy przy konsolidacji i restrukturyzacji grup kapitałowych. Prowadzimy projekty budowy i zarzaądzania wizerunkiem holdingów.
Wdrożone Synergie pozwalają na podniesienie
efektywności grupy kapitałowej i zwiększają jej potencjał rozwoju.
W ramach Strategii Synergii wspieramy firmy, które chcą wprowadzić synergie aby:
-
osiągnąć integrację wizerunkową przy rozszerzaniu grupy,
-
uzyskać synergie przychodowe dzięki wsparciu wizerunkowemu,
-
zbudować synergie operacyjne i kosztowe między spółkami.
Rozszerzenie grupy – synergie wizerunkowe w COGNOR
Przejmowanie kolejnych firm z 9 krajów Europy przez Centrostal Gdańsk wymagało odpowiedniej integracji, która umożliwiłaby efektywne synergie między spółkami. CODES przygotował fuzję i budowę nowej marki po połączeniu z Voestalpine Stahlhandel, której to marki nie można było wykorzystać w przyszłości. W wyniku transakcji powstała trzecia dywizja grupy Złomrex – silna, międzynarodowa grupa dystrybucyjna. Efektem projektu było stworzenie spójnego wizerunku całej grupy i widoczne dla klientów synergie wizerunkowe.
Synergie przychodowe – APATOR
Apator rozwijał się przez akwizycje marek o różnym potencjale i pozycji rynkowej, co po pewnym czasie spowodowało trudności w zarządzaniu i prezentowaniu ich
w jednym portfelu. Aby zwiększyć efektywność portfolio, CODES opracował rozwiązanie, w którym marce Apator nadano funkcję nadrzędną. Rozszerzono
ją na pełną ofertę mierników, opracowano markę i submarki grup produktowych znajdujących się w ofertach poszczególnych spółek. Efektem wdrożenia było zbudowanie wizerunku kompleksowego dostawcy mierników i sine synergie przychodowe.
Synergie operacyjne i kosztowe – GRUPA ŻYWIEC
W Grupie Żywiec równowaga była zachwiana i spółki dystrybucyjne miały słabszą pozycję od marek produktowych. Regionalizacja ograniczała możliwości wykorzystania siły marki przez całą grupę. Opracowanie CODES pozwoliło na usystematyzowanie prezentacji spółek dystrybucyjnych i marek w materiałach korporacyjnych oraz zapisanie tego w formie strategii prezentacji dla całej organizacji. W efekcie zbudowano łączoną architekturę grupy, która wykorzystywała synergie wizerunkowe i sprzedażowe między spółkami.
Synergie w holdingach i portfelach ofert: opracowania CODES
APATOR – rozszerzenie z producenta jednego typu mierników do Grupy, produkującej pełne portfolio mierników, synergie sprzedażowe.
ARTEGENCE – rozszerzenie ze specjalisty w projektowaniu na Grupę, dostarczającą usługi związane z zaawansowanymi technologiami internetowymi.
BGŻ– odwzorowanie nowej struktury Grupy, skupiającej bank krajowy, dziewięć banków regionalnych i ponad 1200 banków spółdzielczych, zorganizowanych
w krajowe i regionalne zrzeszenia, synergie wizerunkowe.
BIOWET DRWALEW – wprowadzenie zasad współdzielenia marki BIOWET w grupie spółek byłego zrzeszenia, zbudowanie portfolio produktów, synergie wizerunkowe.
BROWARY WARKA – budowanie pozycji marki w portfelu Grupy ŻYWIEC, przygotowanie do wykorzystania posiadanych marek produktowych, synergie sprzedażowe.
COGNOR – połączenie dwóch marek w silną trzecią dywizję Grupy ZŁOMREX – międzynarodową grupę dystrybucyjną, synergie handlowe.
COMMERCIAL UNION – wyróżnienie elementów proklienckich w strategii Grupy, zbudowanie strategii integrującej działania różnych spółek w Grupie.
EMPERIA HOLDING – strategia wizerunkowa i komunikacyjna Grupy, skupiającej i integrującej wiele sieci dystrybucyjnych.
ESKADRA – prezentacja portfela usług, z potencjałem zamiany w grupę samodzielnych spółek, synergie wizerunkowe.
FAEL ZĄBKOWICE – integrowanie w ramach Grupy z ofertą firmy nadrzędnej LEGRAND, synergie kosztowe i sprzedażowe.
FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU – uporządkowanie sposobu prezentacji oferty.
GÓRNOŚLĄSKI BANK GOSPODARCZY – architektura parasolowa w grupie bankowej, synergie wizerunkowe.
GRUPA AROMES – identyfikacja dla Grupy spółek będącej producentem i dystrybutorem surowców dla przemysłu spożywczego.
GRUPA ZASADA – tworzenie wizerunku Grupy poprzez transformacje marek STAR, JELCZ i AUTOSAN, integracja spółek handlowych i serwisowych w Grupie.
GRUPA ŻYWIEC– zbudowanie łączonej architektury Grupy, uporządkowanie prezentacji marek, budowanie efektu synergii.
GRUPA ŻYWIEC / KEY ACCOUNT SERVICES – uporządkowanie zależności między spółkami dystrybucyjnymi Grupy ŻYWIEC.
IBA BIOTON – zbudowanie relacji miedzy marką IBA (instytut naukowy – dostawca technologii) i BIOTON (producent i dystrybutor) w ramach integracji spółek.
KOELNER – koncepty strategii budowy Grupy i działania na kilku rynkach geograficznych po akwizycji RAWLPLUG.
KOMPANIA PIWOWARSKA – marka nadrzędna dla struktury połączonych firm browarniczych.
LASY PAŃSTWOWE – odwzorowanie struktury organizacyjnej według logiki budowania Grupy.
MEDICOVER – identyfikacja wydzielonej spółki zależnej SYNEVO, zajmującej się medyczną diagnostyką laboratoryjną.
NETIA – zbudowanie struktury prezentującej grupę usług, synergie ofertowe.
ORLEN – porządkowanie struktury i optymalizacja synergii sprzedażowych pomiędzy spółkami Grupy ORLEN.
PAGED – połączenie marek PAGED i KONIK NOWY po utworzeniu przez PAGED centrum handlowego, sprzedającego własne produkty.
PKO BANK POLSKI – odwzorowanie strategii banku w strukturze Grupy PKO BP, wprowadzenie decyzji portfelowych do prezentacji Grupy.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA – wydzielenie oferty usług konwergentnych pod marką TRANSMISJA PRZYSZŁOŚCI, synergie ofertowe.
TYSKIE – zmiana rozdrobnionego portfolio produktów w monolityczną ofertę i wykorzystanie najsilniejszej marki do budowania synergii w Grupie.
ZACHODNI NFI – integracja marki WESTFUND z portfelem ZACHODNI NFI, synergie wizerunkowe.
ZAKŁAD ENERGETYCZNY PŁOCK – odwzorowanie struktury organizacyjnej według logiki budowania Grupy.
ZŁOMREX – transformacja oferty ZŁOMREX w ofertę Grupy Kapitałowej, skupiającej spółki w Polsce i Europie Środkowej w trzech dywizjach korporacyjnych.
Strategie Synergii: synergie sprzedażowe, synergie wizerunkowe, synergie kosztowe, synergie ofertowe.
Strategie Wyróżnienia
Strategie Rozszerzania
Strategie Portfelowe
Strategie Koncentracji
Strategie Integracji
Strategie Innowacji