Ile marek powinno być w portfelu ofert? Które marki i oferty rozwijać, a które likwidować? Jak alokować środki na wspieranie ofert, aby uzyskać największy zwrot? Czy rosnąć organicznie czy poprzez akwizycje?

 

Marka w portfolio produktów i ofert

Opracowujemy optymalne, maksymalizujące efekty synergii portfolio produków i portfele marek. Zalecamy, która marka jest dobra aby w nią inwestować, a której lepiej się pozbyć. Budujemy algorytmy postępowania w przypadku zmian ofert. Pomagamy rozwijać lub optymalizować portfel ofert i produktów, aby marka była optymalnie wykorzystana.

 

Wdrożenie Strategii Portfelowych pozwala na zbudowanie  optymalnego portfolio marek, maksymalizującego efekty synergii.

W ramach Strategii Portfelowych wspieramy firmy, które chcą aby ich marka:

  • była zintegrowana w całym portfelu ofertowym
  • pasowała do posiadanego portfela marek, ofert, produktów,
  • była przygotowana do rozwijania i rozbudowy portfolio produktów i ofert,
  • pomagała zrestrukturyzować obecne portfolio, wprowadzić zmiany w ofercie.

 

Przykłady opracowań: marka firmy a portfel ofert i produktów

Integracja portfela marek – marka PKO BANK POLSKI

PKO Bank Polski to powszechnia rozpoznawana marka. Bank był powszechnie znany z oferty indywidualnej, ale klienci nie znali całego spektrum świadczonych przez niego usług i pozycji w innych obszarach rynkowych. To wstrzymywało jego rozwój poza tradycyjnym obszarem. CODES opracował segmentację oferty detalicznej oraz integrację oferty Inteligo z portfolio ofertowym banku. Efektem było odwzorowanie strategii spółki w strukturze prezentacji jej oferty.

 

Porządkowanie portfolio ofertowego – marka TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE

Poprzednia nazwa firmy, Tyskie Browary Górny Śląsk, i kilka marek w jej portfolio nie miały potencjału do ekspansji oraz zajęcia pozycji lidera na rynku całego kraju. W związku z planami producenta, CODES opracował strategię polegającą na wyborze marki nadrzędnej. Stałą się nią marka TYSKIE i na jej bazie stworzono markę firmy  (Tyskie Browary Książęce), produktu (Tyskie Gronie) oraz program lojalnościowy (Tyskie Bractwo Piwne). W efekcie prac rozdrobnione portfolio produktów przekształcono w monolityczną ofertę wspartą najsilniejszą marką. Nowa marka miała budować pozycje konkurencyjną całej oferty browaru.

 

Restrukturyzacja portfolio ofertowego  – marka OSM KALISZ

Lokalna marka produktów mleczarskich traciła swoją pozycję rynkową, co było spowodowane rozdrobnieniem i brakiem elementów identyfikujących klientów z jej produktami. W takich warunkach trudno było o efektywną alokację nakładów na marketing. CODES uporządkował portfolio produktowego mleczarni. Zbudowana została nadrzędna marka Mleczarnia Kalisz i podporządkowane jej marki produktowe. W efekcie zbudowano portfolio ofertowe zgodne z modelem synergii sprzedażowych.

 

Marki i portfele marek, lista opracowań:

APATOR– rozszerzenie z producenta jednego typu mierników do pełnego portfolio mierników.

ARTEGENCE – rozszerzenie ze specjalisty w projektowaniu na inne usługi związane z zaawansowanymi technologiami internetowymi, marka grupy.

BIOTON – wykorzystanie wizerunku marki do wprowadzania nowych marek linii produktowych.

BIOWET DRWALEW – współdzielenie marki Biowet przez wiele spółek byłego zrzeszenia, zbudowanie portfolio produktów.

BROWARY WARKA – budowanie pozycji marki, portfel marek Grupy Żywiec, przygotowanie do wykorzystania posiadanych marek.

CAVA – portfolio produktów nietypowej kawiarni, wyróżnianie firmy nie tylko identyfikacją, ale także i ofertą, nowa marka.

CEZEX – transformacja z masowego dystrybutora papierów w specjalistę od papierów dekoracyjnych i unikatowych.

COGNOR – połączenie dwóch marek w silną „trzecią nogę” koncernu Złomrex – międzynarodową grupę dystrybucyjną.

COMMERCIAL UNION – poszukiwanie elementów proklienckich w strategii Grupy.

CENTRALNE PIWNICE WIN IMPORTOWANYCH – opracowany portfolio produktów i portfel marek importera produktów alkoholowych.

ELDA SZCZECINEK – porządkowanie portfolio w wyniku zmiany marki, portfel marek porduktowych.

ELZAB – podział oferty na linie produktowe, portfolio produktowe, marka korporacyjna.

EMPERIA HOLDING – wizerunek koncernu skupiającego i integrującego kilka sieci dystrybucyjnych.

ESKADRA – prezentacja portfela usług i marek, marka firmy, które mogą być samodzielnymi spółkami.

FAEL ZĄBKOWICE – uporządkowanie portfolio produktów i integrowanie z ofertą firmy nadrzędnej Legrand, kompletny portfel marek.

FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU – portfolio oferowanych usług i form komunikowania z klientami, porftel marek i submarek.

GAMRAT – wyraźny podział na linie produktowe, uporządkowanie prezentacji oferty, czytelny portfel marek.

GÓRNOŚLĄSKI BANK GOSPODARCZY – usługi komplementarne, około bankowe, tożsamość parasolowa, konsolidacja i portfel marek.

GRUPA ŻYWIEC – uporządkowanie prezentacji, portfel marek w materiałach korporacyjnych, budowanie efektu synergii.

GRUPA ŻYWIEC / KEY ACCOUNT SERVICES – uporządkowanie prezentacji spółek dystrybucyjnych, portfel marek produktowych.

HUTA OSTROWIEC – budowa marki dla produktu inwestycyjnego, zamkniety portfel marek, marka produktu.

IBA BIOTON – zbudowanie relacji między marką IBA (instytut naukowy – dostawca technologii) i BIOTON (producent i dystrybutor) – nowy portfel marek.

IIR – dostosowanie oferty firmy i sposobu jej prezentacji do uwarunkowań rynku polskiego a marka firmowa.

KLOSE – zmiana strategii prezentowania i budowania kooperacji z innymi firmami, segmentacja oferty produktów, portfel marek użytkowych.

KOELNER – koncepty strategii budowy szerszego portfolio produktów, portfel marek do działania na kilku rynkach geograficznych po akwizycji RAWL.

KOMPANIA PIWOWARSKA – marka nadrzędna dla całego portfolio, strategia do rozwoju, portfel marek Tyskich Browarów Książęcych.

KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA – strategia portfela niezależnych ofert i portfel marek dla nowych ofert.

LASY PAŃSTWOWE – odwzorowanie struktury organizacyjnej, portfolio organizacji, marka instytucji.

MEDICOVER – transformacja wizerunku firmy podstawą zmiany wizerunku jednostek organizacyjnych, tj. na przykład szpitali.

METROCAFE – zbudowanie oferty nowych produktów, rozbudowany portfel marek, marka miejsca.

NETIA – nowe oferty pod marką parasolową, otwarto portfel marek, marka firmy jako marka nadrzędna.

ORLEN – optymalizacja synergii sprzedażowych pomiędzy spółkami Grupy ORLEN, portfolio ofrtowe i portfel marek.

OSM KALISZ – segmentacja oferty firmy, portfel marek, doprojektowanie samodzielnej marki HOMEK z najbardziej perspektywicznej oferty.

PANORAMA POLSKA – spójny portfel marek, tożsamość parasolowa dla portfolio produktów rozszerzanych na nowe rynki.

PIEKARNIE GUTKOWSKI – porządkowanie portfolio produktów i nowy portfel marek produktowych.

PKO BANK POLSKI – odwzorowanie strategii banku w strukturze prezentacji oferty, portel marek i segmentacja oferty detalicznej.

POLFA BOLESŁAWIEC – podział produktów na linie użytkowe produktów, portfel marek i portfolio ofertowe.

RAFIL – nowy system prezentowania produktów i portfel marek, marka firmy gwarantem jakości.

SPA FOOD / SASHQUICK – przygotowanie marki własnej do nowego kanału dystrybucji, innowacyjny portfel marek.

STANMARK – portfel marek i submarek dla nowych linii produktów, marka strukturalna.

TELEKOMUNIKACJA POLSKA – strategia rozszerzania portfolio w procesie tworzenia usług konwergentnych, portfel marek i submarek.

TYSKIE – zmiana rozdrobnionego portfolio produktów w monolityczną ofertę popartą najsilniejszą marką, nowy portfel marek.

ZAKŁAD ENERGETYCZNY PŁOCK – oznakowanie dla sieci regionów energetycznych, portfel marek spółek operacyjnych.

ZASADA – uporządkowany portfel marek samochodów, marka korporacyjna.

ZŁOMREX – transformacja oferty monolitycznej w trzy obszary rozwoju korporacji.

 

Marka jako element budowania synergii rynkowych.