Ile marek powinno być w portfelu ofert? Które marki i oferty rozwijać, a które likwidować? Jak alokować środki na wspieranie ofert, aby uzyskać największy zwrot? Czy rosnąć organicznie czy poprzez akwizycje?
Marka w portfolio produktów i ofert
Opracowujemy optymalne, maksymalizujące efekty synergii portfolio produków i portfele marek. Zalecamy, która marka jest dobra aby w nią inwestować, a której lepiej się pozbyć. Budujemy algorytmy postępowania w przypadku zmian ofert. Pomagamy rozwijać lub optymalizować portfel ofert i produktów, aby marka była optymalnie wykorzystana.
Wdrożenie Strategii Portfelowych pozwala na zbudowanie optymalnego portfolio marek, maksymalizującego efekty synergii.
W ramach Strategii Portfelowych wspieramy firmy, które chcą aby ich marka:
- była zintegrowana w całym portfelu ofertowym
- pasowała do posiadanego portfela marek, ofert, produktów,
- była przygotowana do rozwijania i rozbudowy portfolio produktów i ofert,
- pomagała zrestrukturyzować obecne portfolio, wprowadzić zmiany w ofercie.
Przykłady opracowań: marka firmy a portfel ofert i produktów
Integracja portfela marek – marka PKO BANK POLSKI
PKO Bank Polski to powszechnia rozpoznawana marka. Bank był powszechnie znany z oferty indywidualnej, ale klienci nie znali całego spektrum świadczonych przez niego usług i pozycji w innych obszarach rynkowych. To wstrzymywało jego rozwój poza tradycyjnym obszarem. CODES opracował segmentację oferty detalicznej oraz integrację oferty Inteligo z portfolio ofertowym banku. Efektem było odwzorowanie strategii spółki w strukturze prezentacji jej oferty.
Porządkowanie portfolio ofertowego – marka TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE
Poprzednia nazwa firmy, Tyskie Browary Górny Śląsk, i kilka marek w jej portfolio nie miały potencjału do ekspansji oraz zajęcia pozycji lidera na rynku całego kraju. W związku z planami producenta, CODES opracował strategię polegającą na wyborze marki nadrzędnej. Stałą się nią marka TYSKIE i na jej bazie stworzono markę firmy (Tyskie Browary Książęce), produktu (Tyskie Gronie) oraz program lojalnościowy (Tyskie Bractwo Piwne). W efekcie prac rozdrobnione portfolio produktów przekształcono w monolityczną ofertę wspartą najsilniejszą marką. Nowa marka miała budować pozycje konkurencyjną całej oferty browaru.
Restrukturyzacja portfolio ofertowego – marka OSM KALISZ
Lokalna marka produktów mleczarskich traciła swoją pozycję rynkową, co było spowodowane rozdrobnieniem i brakiem elementów identyfikujących klientów z jej produktami. W takich warunkach trudno było o efektywną alokację nakładów na marketing. CODES uporządkował portfolio produktowego mleczarni. Zbudowana została nadrzędna marka Mleczarnia Kalisz i podporządkowane jej marki produktowe. W efekcie zbudowano portfolio ofertowe zgodne z modelem synergii sprzedażowych.
Marki i portfele marek, lista opracowań:
APATOR– rozszerzenie z producenta jednego typu mierników do pełnego portfolio mierników.
ARTEGENCE – rozszerzenie ze specjalisty w projektowaniu na inne usługi związane z zaawansowanymi technologiami internetowymi, marka grupy.
BIOTON – wykorzystanie wizerunku marki do wprowadzania nowych marek linii produktowych.
BIOWET DRWALEW – współdzielenie marki Biowet przez wiele spółek byłego zrzeszenia, zbudowanie portfolio produktów.
BROWARY WARKA – budowanie pozycji marki, portfel marek Grupy Żywiec, przygotowanie do wykorzystania posiadanych marek.
CAVA – portfolio produktów nietypowej kawiarni, wyróżnianie firmy nie tylko identyfikacją, ale także i ofertą, nowa marka.
CEZEX – transformacja z masowego dystrybutora papierów w specjalistę od papierów dekoracyjnych i unikatowych.
COGNOR – połączenie dwóch marek w silną „trzecią nogę” koncernu Złomrex – międzynarodową grupę dystrybucyjną.
COMMERCIAL UNION – poszukiwanie elementów proklienckich w strategii Grupy.
CENTRALNE PIWNICE WIN IMPORTOWANYCH – opracowany portfolio produktów i portfel marek importera produktów alkoholowych.
ELDA SZCZECINEK – porządkowanie portfolio w wyniku zmiany marki, portfel marek porduktowych.
ELZAB – podział oferty na linie produktowe, portfolio produktowe, marka korporacyjna.
EMPERIA HOLDING – wizerunek koncernu skupiającego i integrującego kilka sieci dystrybucyjnych.
ESKADRA – prezentacja portfela usług i marek, marka firmy, które mogą być samodzielnymi spółkami.
FAEL ZĄBKOWICE – uporządkowanie portfolio produktów i integrowanie z ofertą firmy nadrzędnej Legrand, kompletny portfel marek.
FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU – portfolio oferowanych usług i form komunikowania z klientami, porftel marek i submarek.
GAMRAT – wyraźny podział na linie produktowe, uporządkowanie prezentacji oferty, czytelny portfel marek.
GÓRNOŚLĄSKI BANK GOSPODARCZY – usługi komplementarne, około bankowe, tożsamość parasolowa, konsolidacja i portfel marek.
GRUPA ŻYWIEC – uporządkowanie prezentacji, portfel marek w materiałach korporacyjnych, budowanie efektu synergii.
GRUPA ŻYWIEC / KEY ACCOUNT SERVICES – uporządkowanie prezentacji spółek dystrybucyjnych, portfel marek produktowych.
HUTA OSTROWIEC – budowa marki dla produktu inwestycyjnego, zamkniety portfel marek, marka produktu.
IBA BIOTON – zbudowanie relacji między marką IBA (instytut naukowy – dostawca technologii) i BIOTON (producent i dystrybutor) – nowy portfel marek.
IIR – dostosowanie oferty firmy i sposobu jej prezentacji do uwarunkowań rynku polskiego a marka firmowa.
KLOSE – zmiana strategii prezentowania i budowania kooperacji z innymi firmami, segmentacja oferty produktów, portfel marek użytkowych.
KOELNER – koncepty strategii budowy szerszego portfolio produktów, portfel marek do działania na kilku rynkach geograficznych po akwizycji RAWL.
KOMPANIA PIWOWARSKA – marka nadrzędna dla całego portfolio, strategia do rozwoju, portfel marek Tyskich Browarów Książęcych.
KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA – strategia portfela niezależnych ofert i portfel marek dla nowych ofert.
LASY PAŃSTWOWE – odwzorowanie struktury organizacyjnej, portfolio organizacji, marka instytucji.
MEDICOVER – transformacja wizerunku firmy podstawą zmiany wizerunku jednostek organizacyjnych, tj. na przykład szpitali.
METROCAFE – zbudowanie oferty nowych produktów, rozbudowany portfel marek, marka miejsca.
NETIA – nowe oferty pod marką parasolową, otwarto portfel marek, marka firmy jako marka nadrzędna.
ORLEN – optymalizacja synergii sprzedażowych pomiędzy spółkami Grupy ORLEN, portfolio ofrtowe i portfel marek.
OSM KALISZ – segmentacja oferty firmy, portfel marek, doprojektowanie samodzielnej marki HOMEK z najbardziej perspektywicznej oferty.
PANORAMA POLSKA – spójny portfel marek, tożsamość parasolowa dla portfolio produktów rozszerzanych na nowe rynki.
PIEKARNIE GUTKOWSKI – porządkowanie portfolio produktów i nowy portfel marek produktowych.
PKO BANK POLSKI – odwzorowanie strategii banku w strukturze prezentacji oferty, portel marek i segmentacja oferty detalicznej.
POLFA BOLESŁAWIEC – podział produktów na linie użytkowe produktów, portfel marek i portfolio ofertowe.
RAFIL – nowy system prezentowania produktów i portfel marek, marka firmy gwarantem jakości.
SPA FOOD / SASHQUICK – przygotowanie marki własnej do nowego kanału dystrybucji, innowacyjny portfel marek.
STANMARK – portfel marek i submarek dla nowych linii produktów, marka strukturalna.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA – strategia rozszerzania portfolio w procesie tworzenia usług konwergentnych, portfel marek i submarek.
TYSKIE – zmiana rozdrobnionego portfolio produktów w monolityczną ofertę popartą najsilniejszą marką, nowy portfel marek.
ZAKŁAD ENERGETYCZNY PŁOCK – oznakowanie dla sieci regionów energetycznych, portfel marek spółek operacyjnych.
ZASADA – uporządkowany portfel marek samochodów, marka korporacyjna.
ZŁOMREX – transformacja oferty monolitycznej w trzy obszary rozwoju korporacji.
Marka jako element budowania synergii rynkowych.