Brand Architecture – jak zaprezentować na rynku pełną ofertę firmy? Które marki mają największy potencjał rozwoju i wzrostu? Co prezentować, markę firmy czy marki produktów? Jak zbudować optymalne portfolio marek i ofert? Jaki wizerunek i pozycje powinna mieć marka nadrzędna?
Marka firmy i brand produktu w portfolio firmy
Brand Architecture jako strategia zarządzania rynkiem
Gdy firma ma wiele marek, może precyzyjnie kierować oferty do wybranych segmentów klientów. Jeżeli ma ich za dużo, rodzą się kłopoty w zarządzaniu skomplikowanym portfelem. Kazdy brand, kazda marka musi być rozpartywana samodzielnie i w całym portfolio. Projekty Brand Architecture odpowiadają na pytania, ile marek powinno być w portfelu i jak poprzez zarządzanie wizerunkiem zmaksymalizować korzyści z ich posiadania?
W pewnych sytuacjach zależy nam na tym, aby oferty wspierały się wzajemnie i do maksimum wykorzystywały synergie wizerunkowe. Kiedy indziej, na przykład gdy wprowadzamy tańsze linie ofertowe, chcemy ukryć zależności i powiązania z marką firmową i innymi ofertami pozycjonowanymi jako premium. Na opracowania Brand Architecture marek składać się mogą:
- Audyt portfela ofert i marek (Brand Architecture Audit)
- Ocena i badanie wizerunku portfolio i ofert konkurentów (Brand Research)
- Opracowanie architektury marki i strategii wizerunkowej portfolio (Brand Portfolio)
- Identyfikacja i prezentacja synergii wizerunkowych (Brand Synergy)
- Projekt księgi architektury marki i identyfikacji wizualnej portfolio (Brand Identity)
- Szkolenia i wdrożenie opracowania
- Opracowanie planów rozwoju portfolio (Portfoilo Brand Architecture)
- Zarządzanie wizerunkiem marek, badania i kontroling (Brand Equity)
Wdrożenie projektu Brand Architecture pozwala na zbudowanie wizerunku i struktury optymalnego portfela, maksymalizującego synergie między posiadanymi markami, submarkami, ofertami i asortymentami towarowymi. W ramach prac nad wizerunkiem portfeli marek wspieramy firmy które chcą:
- zintegrować nowe marki z posiadanym portfelem ofertowym,
- uporządkować swoje rozbudowane portfelem marek i ofert,
- zrestrukturyzować obecne portfolio, wprowadzić zmiany w ofercie.
Dobrze zaprojektowany portfel ofert i portfel marek pozwala firmie na skuteczny marketing, rozwój oferty i jej rozszerzanie oferty na nowe rynki, nowych klientów i nowe oferty. Brand Architecture odpowiada na pytania: Jak prezentować złożoną ofertę? Ile marek i ofert powinna wykorzystywać firma? Jak alokować nakłady na poszczególne oferty i marki? Jaka strategia rozwoju jest najlepsza? Pod jaką marką wprowadzać nowe oferty? Jaki model Brand Architecture da największy zwrot z inwestycji?
Brand Architecture: dorobek CODES
Brand Architecture – REBRANDING – zrealizowane projekty porządkowania architektury marki i portfeli ofert:
- Tyskie Browary Książęce
- Bioton
- IBA Oftalmologia
- Grupa Żywiec
- Evoltec
- Piekarnie Gutkowski
- Program Pula
- Netia
- PKO Bank Polski
- Gamrat
- Grupa Orlen
- Panorama Firm
- Orlen
- Kompania Piwowarska
- Stanmark
- Artegence
- Apator
- Zywiec Grupa Handlowa
- Fael Ząbkowice
- TIM
- Drosed
- Cezex
Brand Architecture – BRANDING – zrealizowane projekty tworzenia architektury marki i portfeli ofert:
- Biowet Drwalew
- OSM Kalisz
- Polfa Bolesławiec
- Bronisze
- Cava
- Centralne Piwnice Win Importowanych
- Hope
- Polski Związek Wioślarstwa
- Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Olaf
- Deemeed
- Paged Konik Polski
- Klose
- PGNIG
- Pustelli
- Rafil
- Thomas
- Zasada
- POCH
- Spafood
- Kormoran
- Metro Cafe
- Żywiec Key Account Services
- Piekarnie Gutkowski
- Prema
- Medlab
- Absolut Meble
- PWE
- IIR
- Tornado
- Rafil