Branding, strategia budowania wizerunku firm, spółek i holdingów
Branding: idea
Celem kształtowania wizerunku jest budowanie pozytywnego wyróżnienie się firmy od konkurentów, zbudowanie świadomości marki na rynku oraz znajomości oferty wśród potencjalnych klientów, kształtowanie reputacji i wspieranie procesu sprzedażowego.
W dobie silnej konkurencji zagadnienia zarządzania wizerunkiem organizacji nabrały istotnego znaczenia. Branding obejmuje całą firmę jako organizację i jej ofertę. Pod pojęciem wizerunku rozumiana jest „osobowość” firmy, to znaczy unikalny zespół cech wyróżniających firmę spośród konkurentów. Cechy wizerunku decydują o niepowtarzalności i indywidualności firmy co przekłada się na postrzeganie oferty. Corporate Identity to strategia budowania wyróżnienia marki i jej rynkowej rozpoznawalności. Branding to spójny program zintegrowania wszystkich działań w jednym celu, wzmocnieniu unikalnego wizerunku. Efektem jest wyróżniająca się na rynku firma. Branding jako kształtowanie docelowego wizerunku może obejmować:
- Audyt wizerunku firmy i konkurentów
- Strategia wizerunkowa, segmentacja i pozycjonowanie
- Systemy identyfikacji wizualnej – oznakowanie firmy
- Systemy prezentacji firmy i ofert – oznakowanie materiałów marketingowych
- Opracowanie dokumentacji – księga symboliki i księga identyfikacji wizualnej
- Szkolenia, budowanie kultury marki
- Zarządzanie wizerunkiem, badania i kontroling
Wizerunek firmy podlega stałej modyfikacji. Wynika to ze zmian na rynku, działań konkurentów, oczekiwań konsumentów oraz sposobów i efektów działania firmy. Potrzebny jest aktywne zarządzanie i branding. Bez stałego monitorowania niemożliwa jest kontrola i zarządzanie wizerunkiem, co może mieć bezpośredni wpływ na rezultaty biznesowe. Oferta CODES (branding) pokrywa cały zakres działań związanych z:
- programowaniem i opracowywaniem NOWEGO wizerunku
- doskonaleniem wizerunku czyli REPOZYCJONOWANIEM
- zmianami wizerunku, czyli REBRANDINGIEM
CODES działa od roku 1992. Od tego czasu firma zrealizowała ponad 600 opracowań z zakresu „Branding firm i produktów„. Zakresem prac objęte były marki z prawie wszystkich branż i rynków. Firma prowadziła projekty identyfikacji i prezentacji wizualnej zarówno lokalne jak i międzynarodowe.
Branding: dorobek firmy CODES
NOWY WIZERUNEK FIRMY – branding – projekty wizerunku dla nowo powstających firm:
- Netia
- TU Europa
- Cognor
- Royal PBK
- PKN Orlen
- Luvena
- Axtone
- Bertelsmann Media
- Elda
- Bronisze
- Emperia
- Orchis
- Elektrociepłownia Białystok
- Compfort
- Żywiec Trade Holding
- Start Hotel
REPOZYCJONOWANIE – branding i rebranding – projekty doskonalenia wizerunku firmy
- Apator
- PKO Bank Polski
- Browary Warka
- Elektrim
- BusinessPoint
- Commercial Union
- Giełda Papierów Wartościowych
- Daewoo
- Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej
- Eniro
- Klose
- Absolut Meble
- Lasy Państowowe
- Energociepłownia Będzin
- Złomrex
- Panorama Firm
- Polferries
- Idea Centertel
- Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne
- Prema
- Rokita
- NBP
- Szkoła Główna Handlowa
- Stolarka Wołomin
- Stomil Olsztyn
- Elzab
REBRANDING – branding – projekty zmian marki i tworzenia nowego wizerunku firmy
- Bank Gospodarki Żywnościowej
- Biowet
- IBA Bioton
- Eneco
- Elda Szczecinek
- Akademia Uśmiechu
- Elektrociepłownia Białystok
- EMPiK Media &Fashion
- Fael Ząbkowice
- Kompania Piwowarska
- Zasada
- Lubella
- Eskadra
- Tyskie Browary Książęce
- Marwit
- Medicover
- Odratrans
- Fael
- OSM Kalisz
- Polfa Bolesławiec
- Polski Związek Tenisowy
- Rafil
- Euroad
- BGŻ
- Cezex
- Artegence
Wizerunek produktów i usług
Wizerunek grup i holdingów
Wizerunek portfeli marek