Strategie marketingowe: Nie bądź tylko inny, bądź lepszy
Opracowujemy strategie marketingowe i wizerunkowe i zintegrowane ze strategią biznesową. Programujemy unikalny, wyróżniający wizerunek i tworzymy wytyczne do jego osiągnięcia. Projektujemy nazwy, symbole, systemy identyfikacji wizualnej oraz systemy prezentacji. Wdrażamy strategie marketingowe rozszerzania marki na nowe rynki, nowe oferty i nowe grupy klientów.
Wdrożenie Strategii Identyfikacji pozwala na zbudowanie silnej
konkurencyjnej marki, a w efekcie zwiększenie wartości firmy.
W ramach Strategii Identyfikacji opracowujemy strategie marketingowe, które pomagają:
-
zbudować wyrazisty wizerunek wspierający biznes,
-
wprowadzić nową nazwę i symbol firmowy lub odświeżyć istniejący wizerunek,
-
zintegrować strategię wizerunkową ze strategią biznesową.
Nowy wizerunek po fuzji – strategie marketingowe ORLEN
Fuzja Petrochemii Płock z CPN wymagała przyjęcia odpowiedniej strategii marki – można było zachować istniejącą lub zbudować całkiem nową. Projekt CODES obejmował wykreowanie od podstaw konceptu nowej marki, opracowanie wizji i misji PKN ORLEN. Stworzone strategie marketingowe dla marki ORLEN zorientowane były na zbudowanie pozycji lidera. Marka ORLEN stała się ona jedną z najsilniejszych polskich marek – symbolem ekspansywnego koncernu i światowej klasy produktów.
Strategie marketingowe i wizerunkowe dla nowej marki – NETIA
Firma powstała zupełnie od podstaw i od razu stanęła przed trudnym wyzwaniem: jaką strategię wizerunkową przyjąć, wchodząc na rynek zmonopolizowany przez TP SA. CODES zaprogramował strategie marketingowe dla nowej marki telekomunikacyjnej. Projekt obejmował opracowanie nazwy jako kluczowego elementu wyróżnienia, charakterystycznej symboliki firmy oraz jej ofert. W efekcie powstała nowa marka, będąca rzeczywistą konkurencją dla TP SA.
Integracja strategii – strategie marketingowe w PANORAMA FIRM
Panorama Firm planowała zmianę oferty, ale chciała przeprowadzić ją maksymalnie szybko i przy niskich kosztach. Dodatkowo, miało się to odbyć przy wykorzystaniu istniejącej marki, która była wprawdzie rozpoznawalna, ale brakowało jej cech nowoczesności. CODES opracował startegie marketingowe, model prezentacji oferty Panoramy Polska oraz wizerunek portfolio ofertowego, zakładającego stworzenie nowych ofert dla nowych grup klientów. W efekcie powstał uporządkowany portfel submarek wspierających markę nadrzędną.
Strategie marketingowe i strategie wyróżnienia w dorobku CODES
ABSOLUT – wydzielenie spółki handlowej ABSOLUT INVEST.
APATOR – integracja wizerunkowa spółek METRIX i PAFAL w Grupie APATOR.
AXTONE – fuzja KAMAX i Keystone Bahntechnik oraz zmiana marki w AXTONE.
BANK GOSPODARKI ŻYWNOŚCIOWEJ – integracja banków spółdzielczych w grupę.
BASELL ORLEN POLYOLEFINS – nowa marka po fuzji z BASELL ORLEN.
COGNOR – strategie marketingowe, zbudowanie nowej marki po fuzji Voestalpine Stahlhandel z Centrostalem Gdańsk.
COGNOR STAHLHANDEL – integracja spółek TAD METALS i NEPTUN po sprzedaży Voestalpine Stahlhandel.
COMMERCIAL UNION LITVA – integracja nowej marki w portfelu grupy finansowej COMMERCIAL UNION.
DAEWOO – strategie marketingowe i budowa marki DAEWOO MOTOR POLSKA po przejęciu fabryki.
EMPERIA HOLDING – nowa marka po fuzji ELDORADO z BOS.
FAEL LEGRAND – strategie marketingowe po połączeniu marki FAEL ZĄBKOWICE z LEGRAND.
IBA BIOTON – marka po integracji IBA (instytutu naukowego) i BIOTON (producenta i dystrybutora), strategie marketingowe i wizerunkowe.
KOELNER – strategie wykorzystania przejętej marki RAWL na rynkach europejskich.
KORMORAN – opracowanie marki i integracja z portfelem MICHELIN.
ORLEN – opracowanie nowej marki po fuzji CPN z Petrochemią Płock.
PKN – strategie marketingowe i transformacji marki PKN po fuzji CPN z Petrochemią Płock.
GRUPA ORLEN – integracja marek w grupę kapitałową oraz integracja spółek produkcyjnych w portfolio.
PKO BANK POLSKI – integracja marki INTELIGO z portfelem PKO BANK POLSKI.
PTK CENTERTEL – strategie marketingowe przy transformacji marki IDEA.
STAR TRUCKS – zamiana marki STAR i integracja z portfelem Grupy MAN.
ŚWIAT KSIĄŻKI – integracja nowej marki w portfelu BERTELSMANN MEDIA.
TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE – integracja marki w portfelu KOMPANII PIWOWARSKIEJ.
ZASADA– strategie marketingowe i integracja spółek handlowych i serwisowych (Servipol) w Grupie ZASADA.
Strategie Rozszerzania
Strategie Portfelowe
Strategie Koncentracji
Strategie Integracji
Strategie Innowacji
Strategie Synergii