Innowacje a budowanie przewagi rynkowej i konkurencyjnej

Kreujemy wspólnie z klientem innowacje i innowacyjne rozwiązania. Poszukujemy nowych kanałów dystrybucji (strategie e-commerce), koncentrujemy się na nowatorskim podejściu do oferty, pomagamy budować politykę cenową. Zmieniamy strategie marketingu i wspieramy innowacje w obszarze technologii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wdrożone Innowacje pozwalają firmom na budowanie unikalnej przewagi konkurencyjnej.

Innowacje: W ramach Strategii Innowacji wspieramy firmy, które chcą:

  • wykorzystać nowe sposoby i kanały dystrybucji,
  • skutecznie zarządzać lojalnością swoich klientów,
  • wprowadzić nowe formy komunikacji handlowej z klientami.

 

Innowacje w nowych obszarach konkurowania – TIM

Efektem opracowania było zbudowanie strategii nowego podejścia do rynku, opartej na wykorzystaniu kompetencji i unikalnej pozycji konkurencyjnej firmy. Innowacyje w podejściu do potrzeb klientów i sposobu komunikowania się z nimi. Wypracowany został nowy model zarządzania kanałami dystrybucji i segmentacji klientów. Dzięki wprowadzonej innowacji firma weszła na nowe rynki i dotarła do zupełnie nowych klientów. Nowa strategia wdrażana jest z użyciem mapy strategicznej i zrównoważonej karty wyników.

 

Innowacje w zarządzaniu lojalnością klientów – START HOTEL

Obiekty należące do Strat Hotel nie wyróżniały się od konkurencji, a ich właściciel, PUHiT, nie posiadał dostatecznie dużo środków na rozwój sieci przez akwizycje. Zdecydowano się zatem na przygotowanie modelu franczyzowego. CODES opracował innowacje w zakresie strategii. Podstawowym założeniem było wykorzystanie kompetencji i dotychczasowych doświadczeń PUHiT.  Efektem było zbudowanie ogólnopolskiej sieci hoteli biznesowych oraz wdrożenia portalu rezerwacyjnego, który stał się narzędziem zwiększania lojalności klientów i przenoszenia jej z jednego hotelu na drugi. Innowacje obejmowały koncept strategii i nowy model biznesowy hotelu i organizacji zarządzającej siecią.

 

Innowacje i nowe formy komunikacji handlowej z klientem – KLOSE

Luksusowe produkty firmy były eksponowane w otoczeniu gorszych i niemarkowych mebli, co obniżało ich potencjał sprzedażowy, a przez to hamowało rozwój spółki. Przygotowana przez CODES zmiana strategii i innowacje marketingowe obejmowały nowy sposób prezentowania marki i kooperacji z kontrahentami. Wprowadzono także nową segmentację produktów. Podstawowa forma komunikacji z kleintem, czyli materiały informacyjne, została uzupełniona o ekspozycje i prezentacje mebli produkowanych przez firmę z produktami komplementarnymi. Innowacje obejmowały także partenrstwo z dystrybutorami oraz nowy sposób ekspozycji produktów.

 

Innowacje opracowane przez CODES:

ORLEN – podział wizerunkowy firm grupy na różne obszary działania, innowacje w strukturze porfela spółek

COGNOR – wspólna marka nadrzędna oraz indywidualność w prezentowaniu samodzielnych spółek

KAMAX / AXTONE – transformacja wizerunku z lokalnego producenta w firmę międzynarodową, innowacje w zarządzaniu marką

SOLARKA Wołomin – wizerunkowa strategia prezentacja szerszej oferty rynkowej

IDEA – etap pośredni w zmianie wizerunku na markę ORANGE

LUBELLA – uzupełnienie portfolio ofertowego o niedoceniane produkty, innowacje w sposobie konkurowania

KUBUŚ – zmiana perspektywy konkurowania z soków owocowych na zdrowe żywienie dzieci

BIOTON – segmentacja oferty firmy w zależności od grupy celowej odbiorców

KOELNER/RAWL – strategia rozszerzania na nowe rynki i asortymenty w ramach grupy

LUVENA – nowy profil firmy odwzorowany w wizerunku firmy

TELEWIZJA POLSAT – wykorzystanie wizerunku fundacji do zmiany wizerunku marki stacji telewizyjnej, innowacje w standardach komunikacji

PANORAMA POLSKA – strategie rozszerzania i prezentowania portfolio ofertowego

OSM KALISZ – nowe grupy asortymentowe i wprowadzenie nowej marki do portfolio firmy, innowacje w ofercie

COMMERCIAL UNION – innowacyjne podejście do tworzenia ofert ubezpieczeniowych

EMPiK Media&Fashion – zmiana podejścia do kształtowania wizerunku marki korporacyjnej w portfelu produktów life stylowych

TYSKIE BROWARY KSIĄŻECE – zmiana strategii prezentowania z marki lokalnej w markę ogólnopolską

START Hotel – zmiana modelu działania grupy hotelowej, model hotelu biznesowego, innowacje w modelu biznesowym

INTELIGO – marka specjalistyczna w portfelu banku

MADALENA – nowa marka na rynku ekonomicznych produktów sanitarnych, wykorzystanie marki międzynarodowej

STAR STARACHOWICE – wizerunek firmy przygotowany do zmiany właściciela

ENEA – innowacje w podejściu do programowania wizerunku i identyfikacji spółek holdingu

LYERECO – nowe sposoby podejścia do traktowania klienta i opracowywania ofert

KLOSE – nowe formy prezentacji oferty i komunikacji z klientami

APATOR – wizerunek firmy jako specjalisty od kompletnego asortymentu ofertowego

ODRATRANS – zmiana wizerunku firmy z firmy transportowej w operatora logistycznego

GRUPA ŻYWIEC – koncept traktowania oferty firmy jako całość, narzędzie oceny przed restrukturyzacją

BASEL ORLEN – integracja dwóch marek kompletna ofertę i wizerunek

GRUPA ZŁOMREX – innowacje w sposobie prezentowania grupy, kompletny holding operacyjny

Strategie Rynkowe

Strategie Wyróżnienia
Strategie Rozszerzania
Strategie Portfelowe
Strategie Koncentracji
Strategie Integracji
Strategie Synergii