Strategia rozwoju: Nie rób tego co nie prowadzi bezpośrednio do celu.
Opracowujemy modele biznesowe i plany działania koncentrujące aktywność marketingową na elementach bezpośrednio związanych z realizacją strategii firmy. Strategie polegają na koncentracji na wybranych elementach, bezpośrednio powiązanych z zyskiem albo obniżaniem kosztów. Gdy strategia rozwoju zależna jest od wizerunku i reputacji firmy, plany marketingowe i marketing mix powiązany są bezpośrednio ze strategia rozwoju.
Wdrożenie Strategii koncentracji pozwala na usunięcie z planów marketingowych działań rozpraszających firmy w dążeniu do celu.
W ramach Koncentracji wspierana jest ta strategia rozwoju firmy, która:
-
pomaga osiągnąć silną pozycje na wybranych rynkach,
-
tworzy synergie między działaniami na różnych rynkach, wobec różnych grup klientów,
-
wspiera zrestrukturyzację portfeli marek i portfolio ofert.
Strategia rozwoju COGNOR – koncentracja na jednym rynku działania
Grupa Złomrex działała na kilku rynkach. Prowadziła skup metali, posiadała huty i zakłady przetwórcze. Wszystkie działały na rynku lokalnym. Przejęcie od vestalpine Stahlhandel międzynarodowej sieci dystrybucji stali stawiało przed Grupą zadanie skoordynowania działań na jeszcze szerszej skali. Przyjęta strategia rozwoju oparała się na wydzieleniu spółki dystrybucyjnej ze struktur całego holdingu. Celem było zbudowanie silnej marki dystrybucyjnej skoncentrowanej na jednym rynku działania – handlu stalą. Strategia rozwoju – koncentracja na monolitycznym rynku.
Strategia rozwoju EMPiK – koncentracja na jednej grupie klientów
Firma działa jako inwestor finansowy. Strategia rozwoju i budowania wartości całego porfolio spółek został oparty nie na jednolitej ofercie a na jednej grupie klientów. Takie rozwiązanie dawało możliwość kształtowania wewnętrznych synergii wynikających z wiedzy o klientach, ich potrzebach oraz możliwościach zarządzania tworzeniem sieci sprzedaży. Wizerunek spółki nadrzędnej oddaje charakter konceptu inwestycyjnego i jest jasny zarówno dla inwestorów jak i partnerów biznesowych. Strategia rozwoju – koncentracja na konsumentach o podobnym profilu i stylu życia.
Strategia rozwoju LUBELLA – koncentracja na kompletacji oferty
Pod marką oferowanych było wiele produktów związanych z przetwórstwem zboża. Jednak najsilniejszą pozycję firma miała na rynku makaronów. Analizy pokazały, że koncentracja firmy na makaronach z pszenicy durum, nie pokrywała się z oczekiwaniami konsumentów. Nowa strategia rozwoju to zmiana podejścia do oferty i koncentracja na pokryciu ofertą wszystkich asortymentów makaronów. Takie podejście doprowadziło do uzupełnienia oferty o makarony do zup, które stanowiły duży udział rynku a mały udział w portfelu firmy. Strategia rozwoju – koncentracja na kompletnej ofercie w ramach jednego rynku.
Strategia rozwoju i strategie koncentracji w ofercie CODES:
ORLEN – koncentracja na prezentacji oferty petrochemicznej pod jedna marka korporacyjną
COGNOR – wydzielenie w ramach grupy Zlomrex firmy skoncentrowanej na jednym asortymencie, rynkowa strategia rozwoju
KAMAX / AXTONE – koncentracja w budowaniu pozycji lidera europejskiego na jednym typie produktów
SOLARKA Wołomin – rozszerzenie działania z jednej grupy produktów na wykorzystanie jednej technologii, włączenie do oferty podłóg
IDEA – koncentracja komunikacyjna na przygotowaniu do zmiany marki w Orange
LUBELLA – koncentracja na uzupełnieniu oferty do kompletnego portfolio makaronów, strategia rozwoju portfolio
KUBUŚ – koncentracja na rozszerzeniu percepcji marki z jednego produktu na cel jego stosowania
LUVENA – koncentracja na zmianie profilu działania firmy i odwzorowaniu go w wizerunku firmy
TELEWIZJA POLSAT – koncentracja komunikacji na elementach przewagi wizerunkowej, wizerunkowa strategia rozwoju
OSM KALISZ – koncentracja na rynku lokalnym i budowaniu marki dla lojalnych klientów
EMPiK Media&Fashion – strategia rozwoju oparta na koncentracji oferty na klientach life stylowych
TYSKIE BROWARY KSIĄŻECE – koncentracja na zmianie rynku z marki lokalnej w markę ogólnopolską
START Hotel – strategia rynkowa lansowania modelu franczyzowego hoteli biznesowych
MADALENA – koncentracja na grupie klientów poszukujących markowych i ekonomicznych produktów
KLOSE – koncentracja na nowym modelu prezentacji oferty i wybranej grupie konsumentów
APATOR – koncentracja na prezentowaniu kompletnej oferty specjalistycznej
ODRATRANS – strategia rozwoju to koncentracja na transformacji w operatora logistycznego
ORCHIS – koncentracja na odejściu od wizerunku firmy produktowej na rzecz firmy usługowej
ORLEN – koncentracja na kształtowaniu wizerunku koncernu narodowego, strategia rozwoju portfolio
LASY PANSTWOWE – koncentracja na zaprezentowaniu struktury organizacyjnej
KORMORAN – koncentracja na zbudowaniu marki pasującej do całego portfolio koncernu Michelin
ŚWIAT KSIĄŻKI – strategia rozwoju polegała na zbudowaniu wizerunku klubu czytelników
FAEL LEGRAND – koncentracja na wprowadzeniu marki międzynarodowej na rynek lokalny
ARTEGENCE – koncentracja na stworzeniu synergii ofertowych, strategia rozwoju portfolio
Strategie Wyróżnienia
Strategie Rozszerzania
Strategie Portfelowe
Strategie Integracji
Strategie Innowacji
Strategie Synergii