Marka w portfolio produktów i ofert
Opracowujemy optymalne, maksymalizujące efekty synergii portfolio produków i portfele marek. Zalecamy, która marka jest dobra aby w nią inwestować, a której lepiej się pozbyć. Budujemy algorytmy postępowania w przypadku zmian ofert. Pomagamy rozwijać lub optymalizować portfel ofert i produktów, aby marka była optymalnie wykorzystana.
Wdrożenie Strategii Portfelowych pozwala na zbudowanie optymalnego portfolio marek, maksymalizującego efekty synergii.
W ramach Strategii Portfelowych wspieramy firmy, które chcą aby ich marka:
- była zintegrowana w całym portfelu ofertowym
- pasowała do posiadanego portfela marek, ofert, produktów,
- była przygotowana do rozwijania i rozbudowy portfolio produktów i ofert,
- pomagała zrestrukturyzować obecne portfolio, wprowadzić zmiany w ofercie.
Przykłady opracowań: marka firmy a portfel ofert i produktów
Integracja portfela marek – marka PKO BANK POLSKI
PKO Bank Polski to powszechnia rozpoznawana marka. Bank był powszechnie znany z oferty indywidualnej, ale klienci nie znali całego spektrum świadczonych przez niego usług i pozycji w innych obszarach rynkowych. To wstrzymywało jego rozwój poza tradycyjnym obszarem. CODES opracował segmentację oferty detalicznej oraz integrację oferty Inteligo z portfolio ofertowym banku. Efektem było odwzorowanie strategii spółki w strukturze prezentacji jej oferty.
Porządkowanie portfolio ofertowego – marka TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE
Poprzednia nazwa firmy, Tyskie Browary Górny Śląsk, i kilka marek w jej portfolio nie miały potencjału do ekspansji oraz zajęcia pozycji lidera na rynku całego kraju. W związku z planami producenta, CODES opracował strategię polegającą na wyborze marki nadrzędnej. Stałą się nią marka TYSKIE i na jej bazie stworzono markę firmy (Tyskie Browary Książęce), produktu (Tyskie Gronie) oraz program lojalnościowy (Tyskie Bractwo Piwne). W efekcie prac rozdrobnione portfolio produktów przekształcono w monolityczną ofertę wspartą najsilniejszą marką. Nowa marka miała budować pozycje konkurencyjną całej oferty browaru.
Restrukturyzacja portfolio ofertowego – marka OSM KALISZ
Lokalna marka produktów mleczarskich traciła swoją pozycję rynkową, co było spowodowane rozdrobnieniem i brakiem elementów identyfikujących klientów z jej produktami. W takich warunkach trudno było o efektywną alokację nakładów na marketing. CODES uporządkował portfolio produktowego mleczarni. Zbudowana została nadrzędna marka Mleczarnia Kalisz i podporządkowane jej marki produktowe. W efekcie zbudowano portfolio ofertowe zgodne z modelem synergii sprzedażowych.
Marki i portfele marek, lista opracowań:
APATOR– rozszerzenie z producenta jednego typu mierników do pełnego portfolio mierników.
ARTEGENCE – rozszerzenie ze specjalisty w projektowaniu na inne usługi związane z zaawansowanymi technologiami internetowymi, marka grupy.
BIOTON – wykorzystanie wizerunku marki do wprowadzania nowych marek linii produktowych.
BIOWET DRWALEW – współdzielenie marki Biowet przez wiele spółek byłego zrzeszenia, zbudowanie portfolio produktów.
BROWARY WARKA – budowanie pozycji marki, portfel marek Grupy Żywiec, przygotowanie do wykorzystania posiadanych marek.
CAVA – portfolio produktów nietypowej kawiarni, wyróżnianie firmy nie tylko identyfikacją, ale także i ofertą, nowa marka.
CEZEX – transformacja z masowego dystrybutora papierów w specjalistę od papierów dekoracyjnych i unikatowych.
COGNOR – połączenie dwóch marek w silną „trzecią nogę” koncernu Złomrex – międzynarodową grupę dystrybucyjną.
COMMERCIAL UNION – poszukiwanie elementów proklienckich w strategii Grupy.
CENTRALNE PIWNICE WIN IMPORTOWANYCH – opracowany portfolio produktów i portfel marek importera produktów alkoholowych.
ELDA SZCZECINEK – porządkowanie portfolio w wyniku zmiany marki, portfel marek porduktowych.
ELZAB – podział oferty na linie produktowe, portfolio produktowe, marka korporacyjna.
EMPERIA HOLDING – wizerunek koncernu skupiającego i integrującego kilka sieci dystrybucyjnych.
ESKADRA – prezentacja portfela usług i marek, marka firmy, które mogą być samodzielnymi spółkami.
FAEL ZĄBKOWICE – uporządkowanie portfolio produktów i integrowanie z ofertą firmy nadrzędnej Legrand, kompletny portfel marek.
FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU – portfolio oferowanych usług i form komunikowania z klientami, porftel marek i submarek.
GAMRAT – wyraźny podział na linie produktowe, uporządkowanie prezentacji oferty, czytelny portfel marek.
GÓRNOŚLĄSKI BANK GOSPODARCZY – usługi komplementarne, około bankowe, tożsamość parasolowa, konsolidacja i portfel marek.
GRUPA ŻYWIEC – uporządkowanie prezentacji, portfel marek w materiałach korporacyjnych, budowanie efektu synergii.
GRUPA ŻYWIEC / KEY ACCOUNT SERVICES – uporządkowanie prezentacji spółek dystrybucyjnych, portfel marek produktowych.
HUTA OSTROWIEC – budowa marki dla produktu inwestycyjnego, zamkniety portfel marek, marka produktu.
IBA BIOTON – zbudowanie relacji między marką IBA (instytut naukowy – dostawca technologii) i BIOTON (producent i dystrybutor) – nowy portfel marek.
IIR – dostosowanie oferty firmy i sposobu jej prezentacji do uwarunkowań rynku polskiego a marka firmowa.
KLOSE – zmiana strategii prezentowania i budowania kooperacji z innymi firmami, segmentacja oferty produktów, portfel marek użytkowych.
KOELNER – koncepty strategii budowy szerszego portfolio produktów, portfel marek do działania na kilku rynkach geograficznych po akwizycji RAWL.
KOMPANIA PIWOWARSKA – marka nadrzędna dla całego portfolio, strategia do rozwoju, portfel marek Tyskich Browarów Książęcych.
KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA – strategia portfela niezależnych ofert i portfel marek dla nowych ofert.
LASY PAŃSTWOWE – odwzorowanie struktury organizacyjnej, portfolio organizacji, marka instytucji.
MEDICOVER – transformacja wizerunku firmy podstawą zmiany wizerunku jednostek organizacyjnych, tj. na przykład szpitali.
METROCAFE – zbudowanie oferty nowych produktów, rozbudowany portfel marek, marka miejsca.
NETIA – nowe oferty pod marką parasolową, otwarto portfel marek, marka firmy jako marka nadrzędna.
ORLEN – optymalizacja synergii sprzedażowych pomiędzy spółkami Grupy ORLEN, portfolio ofrtowe i portfel marek.
OSM KALISZ – segmentacja oferty firmy, portfel marek, doprojektowanie samodzielnej marki HOMEK z najbardziej perspektywicznej oferty.
PANORAMA POLSKA – spójny portfel marek, tożsamość parasolowa dla portfolio produktów rozszerzanych na nowe rynki.
PIEKARNIE GUTKOWSKI – porządkowanie portfolio produktów i nowy portfel marek produktowych.
PKO BANK POLSKI – odwzorowanie strategii banku w strukturze prezentacji oferty, portel marek i segmentacja oferty detalicznej.
POLFA BOLESŁAWIEC – podział produktów na linie użytkowe produktów, portfel marek i portfolio ofertowe.
RAFIL – nowy system prezentowania produktów i portfel marek, marka firmy gwarantem jakości.
SPA FOOD / SASHQUICK – przygotowanie marki własnej do nowego kanału dystrybucji, innowacyjny portfel marek.
STANMARK – portfel marek i submarek dla nowych linii produktów, marka strukturalna.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA – strategia rozszerzania portfolio w procesie tworzenia usług konwergentnych, portfel marek i submarek.
TYSKIE – zmiana rozdrobnionego portfolio produktów w monolityczną ofertę popartą najsilniejszą marką, nowy portfel marek.
ZAKŁAD ENERGETYCZNY PŁOCK – oznakowanie dla sieci regionów energetycznych, portfel marek spółek operacyjnych.
ZASADA – uporządkowany portfel marek samochodów, marka korporacyjna.
ZŁOMREX – transformacja oferty monolitycznej w trzy obszary rozwoju korporacji.
Marka jako element budowania synergii rynkowych.
Strategie Wyróżnienia
Strategie Rozszerzania
Strategie Koncentracji
Strategie Integracji
Strategie Innowacji
Strategie Synergii
When you decide to purchase weed from our on-line store mmjdoctoronline.com, you’re presented with a lot of alternatives. When it might sound a little sketchy, it’s completely feasible to purchase weed safely and legally online you just have to understand what you’re doing. Legal Weed Fly is among the national and worldwide pioneers when it has to do with providing medical cannabis patients with nothing but the very best.