Innowacje a budowanie przewagi rynkowej i konkurencyjnej
Kreujemy wspólnie z klientem innowacje i innowacyjne rozwiązania. Poszukujemy nowych kanałów dystrybucji (strategie e-commerce), koncentrujemy się na nowatorskim podejściu do oferty, pomagamy budować politykę cenową. Zmieniamy strategie marketingu i wspieramy innowacje w obszarze technologii.
Wdrożone Innowacje pozwalają firmom na budowanie unikalnej przewagi konkurencyjnej.
Innowacje: W ramach Strategii Innowacji wspieramy firmy, które chcą:
- wykorzystać nowe sposoby i kanały dystrybucji,
- skutecznie zarządzać lojalnością swoich klientów,
- wprowadzić nowe formy komunikacji handlowej z klientami.
Innowacje w nowych obszarach konkurowania – TIM
Efektem opracowania było zbudowanie strategii nowego podejścia do rynku, opartej na wykorzystaniu kompetencji i unikalnej pozycji konkurencyjnej firmy. Innowacyje w podejściu do potrzeb klientów i sposobu komunikowania się z nimi. Wypracowany został nowy model zarządzania kanałami dystrybucji i segmentacji klientów. Dzięki wprowadzonej innowacji firma weszła na nowe rynki i dotarła do zupełnie nowych klientów. Nowa strategia wdrażana jest z użyciem mapy strategicznej i zrównoważonej karty wyników.
Innowacje w zarządzaniu lojalnością klientów – START HOTEL
Obiekty należące do Strat Hotel nie wyróżniały się od konkurencji, a ich właściciel, PUHiT, nie posiadał dostatecznie dużo środków na rozwój sieci przez akwizycje. Zdecydowano się zatem na przygotowanie modelu franczyzowego. CODES opracował innowacje w zakresie strategii. Podstawowym założeniem było wykorzystanie kompetencji i dotychczasowych doświadczeń PUHiT. Efektem było zbudowanie ogólnopolskiej sieci hoteli biznesowych oraz wdrożenia portalu rezerwacyjnego, który stał się narzędziem zwiększania lojalności klientów i przenoszenia jej z jednego hotelu na drugi. Innowacje obejmowały koncept strategii i nowy model biznesowy hotelu i organizacji zarządzającej siecią.
Innowacje i nowe formy komunikacji handlowej z klientem – KLOSE
Luksusowe produkty firmy były eksponowane w otoczeniu gorszych i niemarkowych mebli, co obniżało ich potencjał sprzedażowy, a przez to hamowało rozwój spółki. Przygotowana przez CODES zmiana strategii i innowacje marketingowe obejmowały nowy sposób prezentowania marki i kooperacji z kontrahentami. Wprowadzono także nową segmentację produktów. Podstawowa forma komunikacji z kleintem, czyli materiały informacyjne, została uzupełniona o ekspozycje i prezentacje mebli produkowanych przez firmę z produktami komplementarnymi. Innowacje obejmowały także partenrstwo z dystrybutorami oraz nowy sposób ekspozycji produktów.
Innowacje opracowane przez CODES:
ORLEN – podział wizerunkowy firm grupy na różne obszary działania, innowacje w strukturze porfela spółek
COGNOR – wspólna marka nadrzędna oraz indywidualność w prezentowaniu samodzielnych spółek
KAMAX / AXTONE – transformacja wizerunku z lokalnego producenta w firmę międzynarodową, innowacje w zarządzaniu marką
SOLARKA Wołomin – wizerunkowa strategia prezentacja szerszej oferty rynkowej
IDEA – etap pośredni w zmianie wizerunku na markę ORANGE
LUBELLA – uzupełnienie portfolio ofertowego o niedoceniane produkty, innowacje w sposobie konkurowania
KUBUŚ – zmiana perspektywy konkurowania z soków owocowych na zdrowe żywienie dzieci
BIOTON – segmentacja oferty firmy w zależności od grupy celowej odbiorców
KOELNER/RAWL – strategia rozszerzania na nowe rynki i asortymenty w ramach grupy
LUVENA – nowy profil firmy odwzorowany w wizerunku firmy
TELEWIZJA POLSAT – wykorzystanie wizerunku fundacji do zmiany wizerunku marki stacji telewizyjnej, innowacje w standardach komunikacji
PANORAMA POLSKA – strategie rozszerzania i prezentowania portfolio ofertowego
OSM KALISZ – nowe grupy asortymentowe i wprowadzenie nowej marki do portfolio firmy, innowacje w ofercie
COMMERCIAL UNION – innowacyjne podejście do tworzenia ofert ubezpieczeniowych
EMPiK Media&Fashion – zmiana podejścia do kształtowania wizerunku marki korporacyjnej w portfelu produktów life stylowych
TYSKIE BROWARY KSIĄŻECE – zmiana strategii prezentowania z marki lokalnej w markę ogólnopolską
START Hotel – zmiana modelu działania grupy hotelowej, model hotelu biznesowego, innowacje w modelu biznesowym
INTELIGO – marka specjalistyczna w portfelu banku
MADALENA – nowa marka na rynku ekonomicznych produktów sanitarnych, wykorzystanie marki międzynarodowej
STAR STARACHOWICE – wizerunek firmy przygotowany do zmiany właściciela
ENEA – innowacje w podejściu do programowania wizerunku i identyfikacji spółek holdingu
LYERECO – nowe sposoby podejścia do traktowania klienta i opracowywania ofert
KLOSE – nowe formy prezentacji oferty i komunikacji z klientami
APATOR – wizerunek firmy jako specjalisty od kompletnego asortymentu ofertowego
ODRATRANS – zmiana wizerunku firmy z firmy transportowej w operatora logistycznego
GRUPA ŻYWIEC – koncept traktowania oferty firmy jako całość, narzędzie oceny przed restrukturyzacją
BASEL ORLEN – integracja dwóch marek kompletna ofertę i wizerunek
GRUPA ZŁOMREX – innowacje w sposobie prezentowania grupy, kompletny holding operacyjny
Strategie Wyróżnienia
Strategie Rozszerzania
Strategie Portfelowe
Strategie Koncentracji
Strategie Integracji
Strategie Synergii