Zarządzanie kompetencjami i potencjałem firmy w ekspansji rynkowej.

Identyfikujemy potencjalne obszary i sposoby wzrostu, opracowujemy strategie pozwalające na przeskalowanie biznesu, pokazujemy, jak wykorzystać posiadane przez firmę kompetencje i potencjał. Strategie Rozszerzania to zarządzanie marką i wizerunkiem. Rozszerzanie na nowe rynki, nowe oferty i nowe grupy klientów, zależy od reputacji i renomy marki. Ideą projektów, jest takie zarządzanie marką, aby firma mogła zmieni skalę działania.

Wdrożenie Strategii Rozszerzania pozwala na zbudowanie skali, a w efekcie powiększenie obszaru działań firmy.

Zarządzanie marką i wizerunkiem w ramach Strategii Rozszerzania wspiera firmy, które chcą:

  • wejść na nowe rynki, planują ekspansję za granicę,

  • wprowadzić nowe produkty, poszerzyć ofertę,

  • dotrzeć do nowych grup klientów, dokonać segmentacji.

 

Nowy rynek – zarządzanie marką KOELNER / RAWL

Po zakupie marki Rawl firma Koelner stanęła przed wyzwaniem połączenia rynków i rozbudowy nowego portfolio. W tym celu CODES przygotował strategię wykorzystania potencjału całej grupy. Kluczowym zagadnieniem dla projektu było zarządzanie portfelem marek. Projekt obejmował stworzenie konceptów rozszerzenia portfolio oraz strategii działania na nowych rynkach geograficznych po transakcji przejęcia. Efektem był sukces grupy w tych krajach. Zarządzanie portfelem marek.

Nowe oferty i produkty – zarządzanie  wizerunkiem CEZEX

Cezex zmienił strategię biznesową, ofertę oraz sposób działania, ale nadal był postrzegany jako hurtownik i masowy dystrybutor papieru. Nowy model biznesowy wymagał zaprogramowania odpowiedniej tożsamości. CODES przygotował zmianę wizerunkową firmy oraz zestaw narzędzi służących dotarciu do klientów z nową, poszerzoną ofertą. Efektem było zmienione zarządzanie ofertą i przekształcenie firmy w specjalistę od papierów dekoracyjnych i unikatowych. Zarządzanie rynkiem.

Zarządzanie marką w procesie rozszerzania: opracowania CODES

ORLEN – strategia marki po fuzji CPN i Petrochemii Płock, zarządzanie portfolio.
COGNOR / COGNOR STAHLHANDEL – przygotowanie do fuzji i budowy międzynarodowej grupy dystrybucyjnej stali.
BIOTON – tożsamość europejskiej marki produktów diabetycznych.
KOELNER – strategiewykorzystania potencjału grupy po akwizycji europejskiej marki RAWL.
TELEWIZJA POLSAT – koncepcje zmiany strategii prezentacji wizerunkowej.
GPEC – transformacja wizerunkowa Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sopot w markę ORCHIS.
STOEN – zmiana Stołecznego Zakładu Energetycznego w markę STOEN.
COMMERCIAL UNION – opracowanie strategii marki z perspektywy konsumentów.
TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE – koncept transformacji lokalnych Browarów Tyskich Górny Śląsk w markę ogólnopolską.
PKO BANK POLSKI – zmiana identyfikacji banku jako element przygotowania firmy do procesu prywatyzacji.
EMPIK MEDIA&FASHION – strategia marki jako koncept oferty lifestyle do docelowych konsumentów.
STOMIL OLSZTYN – transformacja w międzynarodową markę KOROMORAN po akwizycji przez MICHELIN.
LYRECO – strategie dotarcia do nowych grup klientów.
PKO BANK POLSKI – architektura portfela jednostek biznesowych w procesie restrukturyzacji banku.
INTELIGO – integracja marki z portfelem spółek Grupy PKO BP, zarządzanie portfelem marek.
BASELL-ORLEN – opracowanie marki BASELL-ORLEN jako wspólna inicjatywa Grupy Basell i Grupy Orlen.
STYROPOL – strategia zarządzania portfelem produktów i integracja spółki w Grupie SCHWENK.
MEDICOVER – wspieranie firmy w budowie pozycji lidera na rynku Europy Centralnej.
ENEA – strategia rozwoju portfela spółek grupy oraz model rozszerzania marki w procesie deregulacji rynku energetyki, zarządzanie wizerunkiem holdingu.
APATOR – portfolio i architektura portfela dla grupy jako kompletna oferta urządzeń pomiarowych.
ELDORADO – strategia pozycjonowania marki wobec inwestorów po integracji z firmą BOSS, marka EMPERIA.
KLOSE – transformacja sieci dystrybucji jako rozwinięcie strategii handlowej firmy.
MADALENA – strategia marki jako wprowadzenie ekonomicznych produktów koncernu ROCA.
AXTONE – strategia zmiany marki KAMAX po akwizycjach, budowanie wizerunku lidera rynku europejskiego, zarządzanie procesem transformacji.
STOLARKA WOŁOMIN – transformacja marki w procesie restrukturyzacji biznesu.
ODRATRANS – zmiana wizerunku ze specjalisty w transporcie rzecznym w firmę logistyczną.
EUROPA – wsparcie wejścia na rynek Towarzystwa Ubezpieczeniowego EUROPA.
GRUPA ORLEN – integracja wizerunkowa marek JEDLICZE, TRZEBINIA, SOLINO, ANWIL w portfelu grupy.
OSM KALISZ – przygotowanie do rozszerzania obszaru działania, budowa marki HOMEK, zarządzanie rozszerzaniem portfolio.
PANORAMA FIRM – prezentacja rozszerzenia oferty PANORAMA POLSKA przez budowę portfela submarek.
IDEA – zmiana wizerunku jako element wprowadzania marki ORANGE, zarządzanie repozycjonowaniem marki.
START HOTEL – strategia konkurencyjna w procesie budowania sieci tanich hoteli biznesowych.
ZAKŁADY CHEMICZNE LUBOŃ – rozszerzenie portfolio i transformacja w markę LUVENA.
GRUPA ZASADA – tworzenie wizerunku grupy poprzez transformację marek STAR, JELCZ, AUTOSAN.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA – strategia rozszerzania portfolio w procesie tworzenia usług konwergentnych.
STAR STARACHOWICE – transformacja marki w STAR TRUCKS po wejściu firmy do Grupy MAN.
GRUPA ZŁOMREX – rozszerzenie portfolio grupy na trzy komplementarne obszary działania.
BROWARY WARKA – budowa pozycji browarów i marki WARKA w portfelu Grupy Żywiec.
KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA – strategia implementowania nowych marek w procesie rozszerzania portfela.
CEZEX – przygotowanie wizerunkowe do zmiany strategii konkurowania na rynku dystrybucji papierów.
GRUPA ŻYWIEC – strategia prezentowania rynkowego spółek dystrybucyjnych grupy.
KOMPANIA PIWOWARSKA – strategia prezentacji marki w procesie rozbudowy sieci dystrybucji.
MARWIT – przygotowanie wizerunkowe do rozszerzenia portfolio marki, zarządzadzenie wizerunkeim.
ORLEN – opracowanie wizji i misji firmy w ramach programu odpowiedzialnego biznesu.
Zarządzanie wizerunkiem i marką jako element strategii rozszerzania.